هواداران پرسپولیس با وجود شکست در عربستان به عملکرد تیمشان در آینده امیدوارتر شدند.

پرسپولیس گاریدو ارونوف الاهلی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

تعابیر و جملات کلیشه‌ای همچون «بازنده سربلند» یا «چیزی از ارزش‌هایمان کم نشد»، به‌قدری راه و بیراه در ورزش ایران تکرار شده‌اند که سال‌هاست ارزش واقعی‌شان از دست رفته و به طنز و هجو شباهت پیدا کرده‌اند. گاهی اما در عمل اتفاقاتی می‌افتد که غیر از پناه‌بردن به همین کلمات، چاره دیگری نمی‌ماند. داستان شکست دوشنبه‌شب پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان هم از همین دست بود. اگرچه سرخپوشان این بازی را با یک گل به حریف واگذار کردند اما دلایل زیادی وجود دارد که بشود به این تیم امیدوار بود. بنا به همین دلایل است که خیلی از هواداران بعد از بازی به تمجید از عملکرد قرمزها پرداختند.

مدیریت گل زودهنگام

یکی از بدترین اتفاقاتی که برای هر تیم فوتبالی می‌تواند رخ بدهد، دریافت گل زودهنگام است. مشهور است که چنین گل‌هایی باعث فروپاشی شاکله تیم می‌شود. حتی منچسترسیتی با آن همه یال و کوپال وقتی در بازی این هفته لیگ برتر مقابل برنتفورد در دقیقه یکم گل خورد، دقایق طولانی سرگیجه داشت و چند نوبت دیگر تا آستانه دریافت گل‌های بعدی پیش رفت. پرسپولیس هم در زمین خانگی الاهلی و مقابل هواداران تیم رقیب، در دقیقه دوم گل خورد و شاید آن زمان خیلی از هواداران تصور کردند یک شکست سنگین و پرگل در راه است اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. قرمزها به‌خوبی این بحران را مدیریت کردند، از حوالی دقیقه۲۰ کاملا سوار بر بازی شدند و کمترین حقشان این بود که یک مساوی از الاهلی بگیرند. پرسپولیس این فصل در لیگ هم مقابل ذوب‌آهن گل دقیقه یک خورد اما به بازی برگشت، مساوی کرد و در آن مسابقه هم لیاقت بردن داشت. این، نکته مهمی است.

تقابل فنی با تیم پرستاره

برخی منتقدان از رویارویی پرسپولیس و الاهلی با عناوینی همچون تقابل با تیم منتخب جهان یاد می‌کردند. خب البته تعبیر اغراق‌آمیزی است اما واقعا نمی‌شود از کنار اسامی بسیار بزرگی که در تیم عربستانی توپ می‌زنند، بی‌تفاوت گذشت. غیر از ریاض محرز و فرانک کسیه که سازنده و زننده تنها گل بازی بودند، الاهلی گلری مثل ادوارد مندی را درون دروازه دارد و البته امثال فیرمینیو، مریح دمیرال، ایوان تونی و... هم با سابقه حضور در بزرگ‌ترین تیم‌های جهان مقابل پرسپولیس به میدان رفتند. با وجود این، سرخپوشان واقعا نمایش سزاوارانه‌ای ارائه دادند و نه‌تنها در این تقابل کم نیاوردند، بلکه واقعا در دقایق زیادی از بازی، تیم برتر میدان بودند. این هم نکته مهم دیگری است.

توان بدنی بالا

خیلی از بازیکنان پرسپولیس و ناظران و نزدیکان به این تیم ادعا می‌کنند تمرینات بدنسازی کم‌سابقه‌ای در اردوگاه سرخپوشان انجام شده که بازیکنان را برای مسابقات فشرده پیش‌رو آماده کرده است. این مسئله نیز تا حدود زیادی در مصاف با الاهلی مشخص بود. برای نمونه بازیکنی مثل وحید امیری در این سن و سال تازه در نیمه‌دوم شکوفا شد و در متن چند حرکت هجومی خوب تیم قرار گرفت.

سرمایه انسانی مهم

اگرچه از نقل‌وانتقالات پرسپولیس زیاد ایراد گرفته می‌شود اما موجودی فعلی تیم بد نیست. در نیمه‌دوم این مسابقه برای نخستین‌بار از عالیشاه رونمایی شد. حضور او به جای احمدزاده، نشان داد کاپیتان پرسپولیس می‌تواند در ترکیب بماند. لوکاس ژوآئو هم در دقایق کوتاهی که به بازی گرفته شد عملکرد بدی نداشت و حتی می‌توانست یک گل هم بزند. اگر از این پتانسیل به‌خوبی استفاده شود، پرسپولیس می‌تواند فصل موفقی داشته باشد.

کد خبر 882525
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha